Referat kontroli
Referat kontroli
ul. Płocka 39
09-100 Płońsk
Kierownik Referatu: Ewa Zacieska
pok. 309, tel.23/662-77-64, wew. 141
Do zakresu działania Referatu Kontroli należy realizacja w imieniu Starosty zadań zapewniających właściwe funkcjonowanie kontroli wewnętrznej w Starostwie powiatowym
i systemu kontroli zarządczej w powiecie, a w szczególności:
1) prowadzenie kontroli wewnętrznej w Starostwie oraz jednostkach organizacyjnych powiatu zgodnie z obowiązującymi zasadami organizacji działalności kontrolnej,
2) przeprowadzanie czynności sprawdzających pod kątem oceny dostosowania działań jednostki do zaleceń wynikających z kontroli zewnętrznych,
3) prowadzenie pełnej dokumentacji wynikającej z przeprowadzonych w Starostwie oraz jednostkach organizacyjnych powiatu kontroli zewnętrznych,
4) współdziałanie w niezbędnym zakresie z organami kontroli państwowej,
5) wykonywanie innych zadań należących do właściwości Referatu określonych we właściwych ustawach i przepisach odrębnych.
6) organizowanie systemu kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym oraz sprawowanie nadzoru nad jego wdrażaniem i skutecznością działania,
7) koordynacja działań w zakresie funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w jednostkach organizacyjnych powiatu oraz organizowanie i sprawowanie nadzoru nad stanem kontroli zarządczej w tych jednostkach,
8) przeprowadzanie analiz i ocen funkcjonujących regulacji wewnętrznych w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych powiatu oraz zapewnienie ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, obowiązującymi standardami i innymi uregulowaniami odpowiadającymi celom kontroli zarządczej,
9) opiniowanie projektów zasadniczych regulacji wewnętrznych pod kątem zapewnienia adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie,
10) analizowanie informacji zarządczych o występujących zagrożeniach w osiąganiu celów pochodzących z różnych źródeł, w tym zaleceń i wniosków pokontrolnych oraz inicjowanie działań zaradczych lub naprawczych,
11) opracowywanie i aktualizowanie procedur kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym oraz w jednostkach organizacyjnych powiatu,
12) koordynacja, wdrożenie i monitorowanie systemu zarządzania ryzykiem w Starostwie Powiatowym oraz jednostkach organizacyjnych powiatu,
13) koordynacja procesu samooceny kontroli zarządczej w powiecie,
14) koordynacja procesu wyznaczania celów, mierników oraz sprawozdawczości z realizacji celów powiatu,
15) przygotowywanie sprawozdań dotyczących kontroli zarządczej,
16) organizowanie szkoleń pracowników Starostwa Powiatowego w zakresie kontroli zarządczej oraz udzielanie bieżącego instruktażu z zagadnień objętych zakresem działania,
17) współdziałanie z audytorem wewnętrznym w zakresie funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w Starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu,
18) współdziałanie z kierownictwem Starostwa Powiatowego oraz kierownikami jednostek organizacyjnych powiatu w zakresie realizacji celów i zadań tych jednostek,
19) wykonywanie innych zadań z ustawy o finansach publicznych oraz innych przepisów szczególnych z zakresu kontroli zarządczej,
20) koordynacja zadań w Starostwie w zakresie zawodowej działalności lobbingowej oraz nadzorowanie realizacji obowiązujących procedur i uregulowań wewnętrznych dotyczących tej działalności.