2016-12-02

Wydział Rozwoju Gospodarczego i Zamówień Publicznych

Wydział Rozwoju Gospodarczego i Zamówień Publicznych

ul.ks. Jerzego Popiełuszki 14,
09-100 Płońsk

Naczelnik Wydziału: Agnieszka Goszczyńska

pok. 312/313, tel. 23/662 11 45 w. 238 

 

Inwestycje

pok. 304, tel.wew. 240, pok. 305, tel.wew. 216, pok.306, tel.wew. 217

Do zakresu działania Referatu Rozwoju Gospodarczegonależązadania w zakresie rozwoju społeczno – gospodarczego powiatu, realizacji inwestycji oraz pozyskiwania środków zewnętrznych na powiatowe zadania inwestycyjne, w szczególności:

A.   Rozwój społeczno – gospodarczy powiatu:

1).opracowywanie programów rozwoju powiatu oraz koordynacja działań w zakresie kształtowania rozwoju społeczno – gospodarczego powiatu,

2).opracowywanie informacji o sytuacji społeczno – gospodarczej powiatu oraz sprawozdań z realizacji programów rozwoju powiatu,

3).udział w tworzeniu programów rozwoju regionalnego – międzypowiatowych i wojewódzkich,

4).koordynacja działań zapewniających realizację zadań społeczno – gospodarczych określonych w programach rozwoju powiatu i programach regionalnych,

5).realizacja projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, w tym unijnych oraz zapewnienie przestrzegania obowiązujących procedur organizacyjnych, finansowych i kontroli oraz współdziałanie w tym zakresie z właściwymi jednostkami,

6).zarządzanie finansami projektów realizowanych przez Starostwo oraz jednostki organizacyjne Powiatu,

7).sporządzanie planów finansowych i ich zmian dla projektów realizowanych przez powiat w ramach funduszy unijnych i innych środków zewnętrznych,

8).kontrola wewnętrzna wydatków projektów w zakresie zgodności z budżetem i wnioskiem aplikacyjnym.

9).inicjowanie i realizacja powiatowych przedsięwzięć inwestycyjnych w ramach współpracy z partnerem prywatnym na zasadach określonych w ustawie o partnerstwie publiczno – prywatnym.

10).inicjowanie i wspieranie inicjatyw lokalnych w zakresie rozwoju powiatu,

11).współpraca z organami administracji publicznej i samorządowej w zakresie realizacji przedsięwzięć podejmowanych na rzecz rozwoju społecznego i gospodarczego powiatu,

12).współdziałanie z organizacjami pozarządowymi oraz organizacjami pracodawców i przedsiębiorców lokalnych na rzecz rozwoju społeczno – gospodarczego powiatu,

B.    Realizacja inwestycji

1).prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji powiatowych, w tym przygotowywanie kompleksowej dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia, realizacji, odbioru inwestycji oraz oddania do użytkowania,

2).prowadzenie spraw związanych z nadzorem i koordynacją prac projektowych oraz bezpośrednią realizacją inwestycji, w tym dokonywanie zgłoszenia budowy lub wykonywania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę, lub uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę oraz innych pozwoleń niezbędnych w procesach inwestycyjnych,

3).opracowywanie wniosku o udzielenie zamówienia publicznego wraz z załącznikami,

4).współpraca z Referatem Zamówień Publicznych w przygotowywaniu merytorycznym dokumentów niezbędnych do udzielania zamówienia publicznego na roboty budowlane/dostawy/usługi związane z realizacją inwestycji,

5).przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie
z obowiązującym Regulaminem,

6).współpraca i nadzór nad pracą inspektorów nadzoru inwestorskiego w ramach realizowanych inwestycji,

7).przygotowywanie dokumentacji do odbioru i przekazania do użytkowania zrealizowanych zadań inwestycyjnych,

8).opracowywanie sprawozdań okresowych z realizacji inwestycji powiatowych.

9).przeprowadzanie przeglądów zrealizowanych inwestycji w okresie gwarancji, organizowanie odbiorów gwarancyjnych oraz egzekwowanie usunięcia stwierdzonych wad i usterek w okresie gwarancji,

10).opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
w trakcie opracowania oraz projektów uchwał w sprawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

11).wykonywanie analiz finansowo – ekonomicznych inwestycji planowanych do realizacji przez powiat.

C.   Pozyskiwanie środków zewnętrznych

1).systematyczne analizowanie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych pod kątem ich wykorzystania w realizacji inwestycji i innych zadań powiatu,

2).informowanie o możliwościach aplikowania o dofinansowanie właściwych jednostek powiatowych,

3).przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o dofinansowanie inwestycji i innych zadań powiatu ze środków zewnętrznych, we współdziałaniu z właściwymi wydziałami Starostwa oraz jednostkami organizacyjnymi powiatu,

4).sporządzanie wniosków o płatność dla realizowanych projektów współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych,

5).sporządzanie wniosków o płatność w zakresie finansów dla projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, realizowanych przez jednostki organizacyjne powiatu wyznaczone przez Zarząd Powiatu,

6).kontrola wewnętrzna realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, realizowanych przez jednostki organizacyjne powiatu, 

7).koordynacja działań w zakresie zapewnienia przestrzegania regulacji prawnych i wytycznych dotyczących promocji oraz utrzymania trwałości projektów zrealizowanych przez powiat z udziałem środków zewnętrznych,

8).opracowywanie informacji i sprawozdań dotyczących pozyskanych środków zewnętrznych.

D.   Wykonywanie innych zadań należących do właściwości rzeczowej Referatu wynikających z przepisów:

- ustawy dnia 24 lipca 1998 r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej – w związku z reformą ustrojową państwa,

- ustawy z dnia 23 października 1998 r. – przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,

- ustawy z dnia 29 grudnia 1998 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z wdrożeniem reformy ustrojowej państwa.

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..