Rekompensaty od Nowej Telefonii
Powiatowy Rzecznik Konsumentów informuje, że Prezes UOKiK wydał decyzję Nr RKR-2/2019 wobec spółki Nowa Telefonia z Warszawy. Przedsiębiorca oferował konsumentom usługi telekomunikacyjne, a umowy zawierał w ich domach. Ze skarg konsumentów wynika, że przedstawiciele Nowej Telefonii mogli wprowadzać ich w błąd, co do tożsamości podmiotu, z którym zawierają umowę. Takie działanie może być uznane za nieuczciwą praktykę rynkową. UOKiK przyjął zobowiązanie Nowej Telefonii do wyeliminowania skutków swojej praktyki.
Przedsiębiorca zobowiązał się do :
- wypłacenia 60 zł rekompensaty każdemu klientowi, który od 1.01.2016 r. do 20.08.2019 r. złożył reklamację lub skargę np. do UOKiK czy rzecznika konsumentów,
- zrobienia przeglądu reklamacji i skarg z tego okresu oraz rozpatrzenia ich pozytywnie,
- umorzenia naliczonych lub zwrócenia zapłaconej kary konsumentom, którzy po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi rozwiązali umowy z Nową Telefonią,
- umożliwienia rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów osobom, które po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi nadal są abonentami firmy,
- zawiadomienia konsumentów listem poleconym o przysługujących im rekompensatach.
Szczegółowe informacje : https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=15848.