Rzecznik Praw Pacjenta
Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach ochrony praw pacjentów określonych w ustawie z 6.12.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta ( Dz.U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417 ze zm.). Swoje zadania realizuje przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Jako pacjenci mamy prawo do :
1. świadczeń zdrowotnych,
2. informacji o swoim stanie zdrowia,
3. zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z naszym leczeniem,
4. wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie nam określonych świadczeń zdrowotnych,
5. intymności i poszanowania godności w czasie udzielania nam świadczeń zdrowotnych,
6. dokumentacji medycznej,
7. zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
8. poszanowania życia prywatnego,
9. opieki duszpasterskiej,
10. przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
W przypadku naruszenia naszych praw przez zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający nam świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych pomoc możemy uzyskać :
- kontaktując się z
Biurem Rzecznika Praw Pacjenta
al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa
tel.: (22) 532-82-50
fax : (22) 833-08-86
sekretariat@bpp.gov.pl lub
- dzwoniąc na Bezpłatną Infolinię Rzecznika
800 190 590
z telefonów komórkowych : (22) 833-08-85, (22) 635-59-96
( płatne według stawek operatora)
Uzyskamy tam informacje od specjalistów z zakresu ochrony zdrowia oraz prawników.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej
www. bpp.gov.pl